BoaOrm!

Kolla bort! extra bilder så kolla bort alla som e eller har skräck mot ormar! Dom som är det!

Hejsan, nu ska jag blogga om boaormen ett djur jag inte skulle vilja ha. xP hehe
Men dom e väl kanske lite obehagliga. Men nu bloggar  jag om det, som med alla andra djur! :) Finns nog mkt att läsa om dom också. :)
Det finns ju såklart ormar man kan klappa och så. t.ex på Zoo :) Men jag har aldrig provar men nästa gång ska jag nog försöka röra den iallafall e lite.. ja, för att klappa. :PMen nu kommer den!



  


Boaormar

?Boaormar
Boa constrictor
Boa constrictor
Systematik
Domän: Eukaryoter
Eukaryota
Rike: Djur
Animalia
Stam: Ryggsträngsdjur
Chordata
Understam: Ryggradsdjur
Vertebrata
Klass: Kräldjur
Reptilia
Ordning: Fjällbärande kräldjur
Squamata
Underordning: Ormar
Serpentes
Familj: Boaormar
Boidae
Vetenskapligt namn
§Boidae
Auktor: Gray, 1825
Släkten
 
Blue morpho butterfly2 300x271.jpg

Boaormarna (Boidae) är en familj av ormar. Arterna är inte giftiga, utan kramar ihjäl sina byten. De är medelstora till mycket stora ormar, och honorna är vanligen större än hanarna. Om en Boaorm känner sig hotad väser de ljudligt och/eller hugger mot angriparen. De förlitar sig dock på sitt kamouflage i första hand. Det naturliga utbredningsområdet är Central- och Sydamerika samt Afrika och Sydostasien.

Stod inte mkt så det kommer lite flera bilder istället. :)

 

 

Det var lite om ormen det, bilder också. :)


Fyller år på Söndag! :)

ses
//Sanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0